May 3, 2009

Pakcik Poyo

Temubual seorang pemuda dengan pakcik gembala biri-biri

Pemuda : Baguslah ternakan biri-biri pakcik. Boleh saya tanya beberapa soalan tak?
Pakcik : Boleh aje...
Pemuda : Berapa jauh biri-biri ni berjalan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih.
Pakcik : Kalau yang putih berjalan lebih kurang enam kilometer setiap hari.
Pemuda : Yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak plak rumput biri-biri ni makan setiap hari?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Ah, yang putih makan lebih kurang empat kilo rumput setiap hari.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Berapa banyak bulu yang mereka hasilkan setiap tahun?
Pakcik : Yang mana, yang putih atau yang hitam?
Pemuda : Yang putih?
Pakcik : Aaa...yang putih menghasilkan sekitar enam kilo bulu setiap tahun.
Pemuda : Dan yang hitam?
Pakcik : Yang hitam pun sama...
Pemuda : Kenapa pakcik membezakan biri-biri pakcik yg putih dgn yg hitam, padahal jawapan semuanya sama aje?
Pakcik : Mestilah...sebab biri-biri yang putih itu pakcik yang punye.
Pemuda : Ooo, gitu ke...abis tu yang hitam tu sapa punye?
Pakcik : Yang hitam pun pakcik punya jugak....

Lor… ;p

nota kaki : congrate to farah azmin & mohd faiz atas kelahiran amsyar darwisy.fuh,glamer tak hengat nama baby ko.hehehe..tgu aunty fathi & uncle syah dtg tgk amsyar weekend ni ye :) i'm soooo hepi 4 u farah.

7 comments:

ungu violet said...

haha.
kambing betullah pakcik tu!


sedaplah nama amsyar darwisy!!

nixa said...

hepi for farah too..

Fathiyah said...

ungu voilet : sengal btl pakcik tuh.poyo plak tuh.hahaha

sdp kan?mama dia cikgu,mst dpt idea dr anak murid.hehehe ;)

nixa : ;) weekend ni aku gi lwt farah.nnt aku tepek gmbr anak dia.comel.pipi tembam :)

susudalambotol said...

pakcik tu nyanyok kot awak :P

Fathiyah said...

susudalambotol : betul la awak ;p hahaha

efmumsgirl said...

nama zaman skang kene la canggih manggih sket... hehehe.... tq pn fathi... amsyar akan pakai bj cantik2 tgg aunty fathi n uncle syah dtg....

Fathiyah said...

efmumsgirl : ko cikgu,sure la byk idea nak boh nama anak.hehe..nnt kalo aku peknen,aku nak tnya idea nama2 anak dr ko la.hehe..nantikan kdtgn kami ;)