May 10, 2009

Selamat Hari Ibu

Orang kata aku lahir dari perut mak..
(bukan org kata...m
emang betul)
Bila dahaga, yang susukan aku....mak
Bila lapar, yang suapkan aku....mak
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..mak
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....Mak
Bila bangun tidur, aku cari....mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....mak
Bila nak bermanja, aku dekati....mak
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....mak
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya....mak
Bila nakal, yang memarahi aku....mak
Bila merajuk, yang memujukku cuma.....mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....mak
Bila takut, yang tenangkan aku....mak
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....mak
Aku selalu teringatkan ....mak
Bila sedih, aku mesti talipon....mak
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..mak
Bila takut, aku selalu panggil... "mmaaakkkk! "
Bila sakit, orang paling risau adalah....mak
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....mak
Bila buat hal, yang marah aku dulu....mak
Bila ada masalah, yang paling risau.... mak
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni.. mak
Yang selalu masak makanan kegemaranku....mak
kalau balik ke rumah, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....mak
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....mak
Yang selalu berleter kat aku...mak
Yang selalu puji aku....mak
Yang selalu nasihat aku....mak
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....mak





Nota kaki : Selamat Hari Ibu buat bonda,Pn.Fauziah Mohd Daud dan juga buat bonda mertua,Siti Hawa Karim.Kak long sayang & rindu mak sangat-sangat ;) *hugs* muah muah muah...Selamat Hari Ibu juga pd ibu-ibu & bakal ibu ;)


13 comments:

cahayasuci said...

sempene hari ibu...
maira buli mak ironkn bju skolah die!!! hampeh betoi!!!
tu ha maira tgh melaram makeup kak long yg lme2 tuh... abih la die kerjekn =p

bile nk msak special utk mak??
hahah sofa masak... tapi mak kt x yah... so nx week je la kite msk k =)

Fathiyah said...

cahayasuci ; bertuah betoi si maira tuh ;p makeup?biarlah dia perabih sume brg makeup tuh.kong tak mau dah.hehehe.yg klong ada ni po tak hbs2 lagi.hahaha

next week klong blk umah.kte masak2 k.klong buat pizza ;) pk la sopa nak msk ape tau ;)

ungu violet said...

terharulah baca...


mak tetap terbaik kan!!!

Iena said...

mak tiada galang gantinya... i luv my mum so much!!!

Ija1202 said...

Rindu pada makkkkkk!!!...
dia lah yang teristimewa buat selamanya!!!!

Fathiyah said...

ungu voilet : yup,mak is the best among the rest.tiada tolok tandingan ;)

Iena : betul3

Ija : sgt setuju dgn awak ;)

m@Ri@ said...

sedih je..rindu kat mak...mak is the best kan..pengubat duka lara..

Fathiyah said...

maria : jgn sedih2 ye awak.kte pon asyik terigtkan mak je.tmbh2 bila bdn tak bape sht ni.kalo dlu,mak yg jg,skg ni,jg diri sendiri jelah.huhu

en_me said...

kasih mak membawa kesyurga, kasih bapak takdok tolok bandingnyerrr kannns.. salam cek fathiyah tewww

susudalambotol said...

alamak, saya terlupa pulak nak letak gambar mak mertua.

Fathiyah said...

en.me : iye en.me.kasih ayah pun tiada tandingannya :)

susudalambotol : ;) letak la awak.sbg penghargaan gitew :)

lo.lo palazzo. said...

xde mak yg xbestkan..
nnobody can replace her..

Fathiyah said...

lo.lo palazzo : yup.betoi tu.sume mak is the best ;)