Jun 9, 2009

Susu

Saya suka susu ;)
Milk + chocolate are the purr-fect combination ever! At least for me ;) hehehe

Susu pilihan dan all time faveret saya :
susu ibu! (the best among the rest), susu brand
Dutch Lady dan susu brand HL ;) yeah!

Saya pernah cuba susu brand lain, tapi tak boleh masuk. Rasa lain. Tak best. Agaknya susu nih dari baka lembu yang lain kot. Lain lembu lain rasa susunya. Betul tak? ;p
Sampai umur 7tahun saya masih minum susu dalam botol ;p sampai kene paksa dengan ayah minum susu dalam cawan lah.hehehe.teruknya haku nih. Balik dari sekolah, saya mesti cari botol susu. Addict. Rasa tak puas selagi tak dapat gonggong botol susu.

Korang ingat lagi tak rasa susu ibu? Saya ingat ;)
Masa adik kecil saya masih menyusu susu ibu, saya minta kat mak untuk rasa susunya.hehehe. Em,rasa susu ibu macam susu pekat. Lemak dan manis. Tapi tak pekat. Cair gitu. Siapa yang pernah atau sedang menyusukan anak, mesti tau rasa susu ibu macam mana kan. Lain kali kita cerita tentang 1001 khasiat susu ibu pula ya ;)

Eh,susu apa yang korang suka ya? ;)

Makanan lain yang berasaskan susu yang saya suka :

Ais krim. Wall’s ice cream : MOOOO. Yang ada 2 flava tuh, susu + choco dan susu + strawberry. The best is susu + choco. Again! Hehehe

Coklat. Cadbury. Paling saya suka Almond roast & Dairy Milk ;) Em,semua pon saya sukalah. Hehehe

Dadih. Yang ni saya suka perisa strawberry dan mango.

Lain-lain yang saya suka : Keju, Yougart termasuk minuman yougart dan biskut susu. Hehehe

nota kaki : minum susu,tulang kuat,badan sihat! spread the goodness of MILK!

12 comments:

goblogbyfarah said...

kita suka semua dari susu!!hehe..

and yeap saya dan ein penggemar susu dutchlady :)


*susu ibu tak ingat rase die..hehe ;p

susudalambotol said...

saya tak suka minum susu. kalau susu takde perisa takpe. jgn susu semata. sebab tu adi suruh minum susu anmum, kita liat sangat nak minum :P

farahazmin said...

huhuhu.... tp amsyar x ske minum susu ibu sampai kene paksa minum.. melalak terus... hahaha... geram jek.. xpe2.. anak kedua nanti, pas lahir je trus bg susu ibu.. (pergghh ader hati nk tmbh lg satu ni.. ekekeke)... kang suh ayah die minum, lain plak jdnyer... wakakakakaka (Sensored2)

m@Ri@ said...

act tak bape suka susu..tp kalau sutch lady tu bboleh thnla..hubby suka minum susu dutch lady..perisa strawberry..kalau yg coklat tu kurangla..but sy suka coklat..

p/s:kena paksa minum susu lately...

amacatlover said...

hehehe.. diha lagi teruk kak long.. umo 8 thn baru boleh stop minum botol.. payah btol nk buang tabiat minum dlm botol.. sbb best!!! ;P

"Fd_kZ" said...

Oke'la tue, at least bley gak telan susu...
huhuhuh
sedap keR??

nizza-abira said...

Kalu semata-mata minum susu memang lah tekak akk tak leh terima, harus diluahkan semula. Kalu dah campur2 utk dijadikan makanan itu okey lah, tp tak semua lah. Tp akk pun minat sgt dadih. Thanks pd my MIL coz dia yg ajar akk mkn dadih,hihihi :)

p/s: fathi, akk dah mula okey skit. Thank's ya!

kusuma said...

hai...

sum pun suka susu
susu bgus utk kesihatan...

salam perkenalan dari sum...
blh kita jadi kwn?

tag sum nti ek
http://kusumaredza.blogspot.com

Fathiyah said...

ungu voilet : sama la kte.hehehe ;) best kan rs susu dutch lady.

susudalambotol : awak tak suka susu sgt ye.awak boleh minum soya.bgs gak utk baby.nnt kulit baby gebu :)

farahazmin : hehehe.takpe,anak no2 nnt terus bg susu badan.amsyar demand tuh.hehehe.srh jelah bapaknye yg minum susu badan kasi berisi skit.hehehe ;p

maria : awak pon kene minum susu tau.kalo tak suka,boleh minum soya :)

Fathiyah said...

diha : wah..lg dahsyat.hehehe ;p

aku anak arun : sdp ;) i loike!

nizza-abira : alhamdullilah akak dah ok.kalo akak suka dadih ok gak.asalkan ada pengambilan kalsium.

kesuma : betul3 :) ok sum.salam perkenalan.awak br kawen ye.selamat pengantin baru :)

Mrs Zamzuri said...

thanks 4 dropping by at my blog.

pesal make up tuh, STAGE charge rm 80 for normal make up. RM 100 including the pic and rm 150 with hairdo.

i nye tuh yg free voucher rm 100 when i purchased their make ups.

Fathiyah said...

ye ke?murah la.nak kene try cm nih.thanks qimie