Jun 16, 2009

Hidup Biar Sedap!

Apa lagi yang mengujakan selain dari makanan yang enak?
hehehe ;p

Saya telah 'berdosa' pada program dietku.hahahaha
ada aku kisah??? saya kisah sbnrnye.tapi kalau saya buat-buat lupa boleh? ngehehe

my sinful treat :)

cheese baked spaghetti bolognese & crispy chicken chop

ok,menu ini terdapat di Padi House,Cyberjaya. location yang tepat,Padi House ni terletak berdepan dgn Prima Office. same place,ada pelbagai restoran lagi,Old Town Coffee,Kitchen Village dan lain-lain ;)

apo nak dikato? sedap hingga menjilat pinggan.ngehehe.I wish to do it! rasa nak tambah lagi.memang highly recommended to whom yang suka spaghetti & baked cheese.

Ahad. hari bersuka ria dan bercanda bersama my sis,sofa & her best buddy,diha. hahaha
first time saya keluar tanpa suami. of course lah saya dah mintak kebenaran sebelum keluar. kalau tak,dosa tau. hehehe. destinasi tujuan, Hajaba Shah Alam (belakang Tesco Extra).

kenapa saya sanggup jauh ke sana? sedangkan kat bangi pun ada hajaba juga kan ;) sebab all new arrival jubah,tudung & tops semuanya ada disini.jadinya,jika kamu mahu latest collection of Hajaba,sila ke sana ya. saya sudah ketemu jubah yang berkenan dihati. tapi belum pasti mahu jadi pemilik jubah itu. hehehe ;p

destinasi berikutnya, The Gardens & Mid Valley (syah cakap saya ni penggemar TG & MV tegar.sbb saya mesti nak shopping disini jugak) LOL. dan saya ketemu 'idaman hati'. rasa nak kesemuanya. tamak.


jamu selera di Italiannies. my all time fav pasta ada disini juga ;)


Quattro Plater & Beef Lasagna


The best lasagna at dis moment. again,saya suka cheese dip. bagi yang suka spicy food,juadah ini mungkin agak muak. bagi saya,inilah juadah yang paling cocok untuk saya yang tak tahan pedas ;p

rasa nak try italian food kat sini (
nerovivo),tapi was-was. kat mana lagi restoran itali yang best? ke saya kena terbang ke itali untuk rasa pizza sebenar?hehehe ;) just kidding

23 comments:

scha exa dan dunianya said...

psstt..da 'berisi' ek..or baju tu yg beso?

InaAchik said...

takutnya aku melihat menu2 ko ni...
kalo aku, sepinggan aku sental lasagna tu, mau 5kg berat aku naik dan tu gak! hahahhaaa...

Cahaya said...

Best2yer menu awk:-)
bile nk belanja sy makan ni?? hehe

cahayasuci said...

hahah kak long n abg long...
korang dh gemokk!!! =p
tq kak long...
sanggup sofa teman kak long g mne2...
asal dpt mkn free!!! hehehe =p

astalavista said...

salam..kakak..saya sangat suka sama tudung kakak waktu kawein..kat mana beli..thanxx...reply me k..

goblogbyfarah said...

eh, kata nak diet?hehe..

mrs.syediz said...

makan je selagi buleh makan!
:P
bior debab cam saya!
ngeee~

nizza-abira said...

wah! bersuka ria dia ye...? :)
tak pe, sesekali apa salahnya kan janji dgn izin suami.

weekend aritu rasanya akk nampak fathi drive kelisa oren/merah. lokasinya dah lupa, tp mybe akk silap kot...hihihi

Fathiyah said...

dibiuscinta : baju tu mmg patern ala2 maternity top.haha.mcm kte mengandung kan.blm lg.insyallah,coming soon.hehe

Iena: berat aku trn 1kg.hehe.rahsianya?? aku tawaf semua kedai kat TG & MV.hehehe ;p

Cahaya : best.insyallah,pjg umur,murah rezeki,blh kte belanja awak :)

Cahayasuci : cis!brt I dah turun k ;p

astalavista : hi :) tudung kawen yang mana ye? nikah or reception?

ungu voilet : kata je awak.ckp biar berappi.hehehe ;p

mrs syediz : hehehe ;) makan,jgn tak makan

nizza-abira : kelisa?kete saya mmg wrna merah.tp bkn kelisa :) hehehe.ferrari kak niza ;p

m@Ri@ said...

wah sedapnya..hancurla diet awak mcm ni..takpe2 work out byk skit ek..

p/S:terliur plk tengok mknn tu awak..=)

"Fd_kZ" said...

akak nie mmg sker mknkan..
beshnye...
bagus2 mkn bnyk2 x gemuk x per..
huhuhuh

nur easy said...

amboih..cheesy maniac upanya..;)

astalavista said...

yang waktu nikah...sweet ...

Fathiyah said...

"Fd_Kz" : hehe.malunya sbb awak tau akak suka mkn ;) ish,maunya tak gemuk.kene controlgak sbnrnye.hehe

easyou : yup.choco& cheesy maniac.itulah kte ;p

astalavista : anak tudung tu kte beli kat sri munawwarah,ttdi.yg luar tu selendang.kte beli kain chiffon,then hntr jahit tepi & kte put the beadeds.

m@Ri@ said...

awak..kita tgk awak tak gemuk pun nape nak diet?berat naik ke?nnt kalau ada tips nak turunkan berat kongsi ek..kita ada lemak degil la awak..huhu..

LUNA COTTON said...

warna hijau tu ke?

susudalambotol said...

saya suka tengok muka awak. tp baby saya insyaAllah lelaki. hihi.

de' blossom wardrobe said...

hye sis..

do visit my personal blog
lifetheoryofmine.blogspot.com

and my blogshop
xarswardrobe.blogspot.com :)

Mrs Zamzuri said...

sori lambat reply. U try google stage cosmetic then amik ph no branch midvalley. Yg make up i 2 nama dia cindy.

astalavista said...

anul beli kat jaya jusco bukit tinggi...kita minat betul tudung tu yang alas kepala tue..chiffon tue..cantik..tapi kamu memamng cantik pun..

Fathiyah said...

maria : tak gemuk,tapi pelan2 nak gemuk ni awak.hehehe.lps kawen brt bdn kte naik la.sbb tu kene diet.nak maintain brt bdn dulu ;) ok.nnt kte share tips k.

anul : aah.yg hijau itew ;)

susudalambotol : kte suka sgt2 tgk pose awak dlm gmbr.sgt cool! ;) sooo hepi.wah,dpt sorang hero ;)

xar : ok. I will ;)

mrs zamzuri : thanks qimie.lps msg u,br teringat nak google contact no STAGE.kte dah jmpe ;)

astalavista : oh.kte tak penah smpai jusco bkt tinggi lagi...awak boleh buat sendiri tudung tu.tak ssh.just beli chiffon,then hntr tailor jahit tepi.boleh add beadeds ikut suka ;) siap.hehehe

mrs.syediz said...

fathi!
hajaba bangi kt mana eh. saya tgk address kt jln PB3B. tp google xjumpe. dia row al ikhsan tu ke?

tudung yg awak pakai tu hajaba ke ariani?
comey je awak pakai, tp awak mmg comey pun. pki tudubng biasa pun comey.
saya xconfident nk pakai sb muka bulat!
huhu

heart still said...

suke pulak tengok blog awk ni. salam perkenalan dari saya. chomel sangat tudung awk. :)