Dec 20, 2008

Bride’s Gown Diet Syndrome



Or in malay we called it Sindrom Diet Gaun Pengantin
Hehe…maybe ramai yg bertungkus lumus diet
menjelang hari bahagia
Ya ya..coz for every normal woman, she wants to look
the best, glowing & beautiful on her big day..



That’s y she struggle to get what she want..
I mean the sexy body shape..hehe
Did u diet or having dis syndrome for ur big day?

For me…I’m prohibited to diet (skip my meal)
It’s bcoz I’m already in ideal weight…
The BMI, my fat % and also water % in my body is already balance
So,I just keep it on..maintained ;)

I’m taking healthy food daily
I’m always make sure my meal for the whole day is complete with protein, carbohydrate, vitamin and etc..but 1 prob here is…
My face looks sooo pale..sumtimes
Most of the time lil bit pale..
Kurang darah ke haku nih?

I dunno what to take…
I mean extra food or any supplementary
And I’m not sure what my body need is
Saya tak tau la ape yg kurang dlm badan saya nih…huhu
I’m always dreaming of having glowing face & skin
(cahaya keimanan giteww..hehe..insyallah)

what I’m going to do since my big day is juz around a corner?
Hanim suggestion : make a blood test at her SIL clinic, Dr.Aya
From the lab result, I’ll know what my body lack of..
kak aya will give a suitable supplementary to me…

Or anybody have any idea or suggestion about dis?
Apa2 petua pon buleh..janji bukan yg pelik2..hehe

nota kaki : kad kahwen sudah pon berada ditgn saya..hasilnya,memuaskan
nntkan update on my wed card..LOL ;p

15 comments:

amacatlover said...

wahhh!!! 1 month left kak long.. mmg debaran nih.. mcm debaran sehati berdansa.. heheheh..

Fathiyah said...

diha : ya ya..tgl 1 month je..makin dup dap dup dap..hehe ;)

en_me said...

ammvoiii, tak sabor erkk..

Fathiyah said...

en.me : dah lamo sabor..hehe

Anonymous said...

Fathi ; kena cubit2 pipi kot..bagi darah jalan..hehehe..

Fathiyah said...

trexcic : okeh..lps ni hr2 aku cubit pipi kasi merah...hehe..nnt jd gadis merah jambu..lol

susudalambotol said...

kad kahwin kita, tak tempah pun lagi. lagi la cuak.

goblogbyfarah said...

u dah kurus tak payah diet2,nanti tak cantik kurus sgt..

i ni makin dekat nak kawin makin kuat mkn, matilah gemukkkk!!!!

Fathiyah said...

susudalambotol : tak tempah lg?tempahla cpt2..kalo awak dah tau tmpt yg servis nye ok,trs tuju tmpt tuh je..sng nak berurusan skit..mcm kte,dah serik & takut btl hr tu..nsb baik dpt gk kad on time :)

unguvoilet : hehe..i pon tak mau kurus lg..cukupla takat ni..i ni nmpk kecik tp berat wooo..haha
farah,u makin berselera makan ek?bgs2.. ;)

Anonymous said...

dh x sampai sbln dah... dup dap dup dap... :).. sume berjln lncr??

goblogbyfarah said...

sekarang tgh kempen berdiet!hehe..

Fathiyah said...

efmumsgirl : hadoi..penat ghupenye buat wed preparation nih ek..br la aku tau cm mn ko & azie rs dlu..huhu

ungu voilet : kempen jgn tak kempen..hehe :)

Anonymous said...

hehehe... xpe2... pnt2 pn tp puas hati... hope sume berjalan lncr ek... aku yg x sabo2 ni... sure come lote kawan aku ni... hehehe

Fathiyah said...

aah..aku nih farah,cerewet la gk kan.haha..so,ssh nak puaskan hati sendiri..haha..ko dah bli baju?

Anonymous said...

hehe... lom beli lg la... kang beli skang tkt time ko kawin dh x muat... hehehe... setiap minggu perut aku ni membeso... hahaha